atykykuły do przedruku

Jak promować stronę w sieci?

komputer

Zakładamy stronę, ale po co?

Gdy wpadamy na pomysł założenia strony internetowej, zwykle dzieje się to pod wpływem impulsu, Ot, zauważamy u kogoś ciekawy szablon strony, interesujący temat i pragniemy założyć sobie własną stronę, oczywiście o wiele lepszą niż ta, którą się zainspirowaliśmy. Czasem założenie strony internetowej jest koniecznością i tu już nie kierujemy się własnymi pasjami, a doświadczeniem specjalistów z branży internetowej, gównie z branży promocji.

Nasza wizytówka w sieci

Strona internetowa ma być naszą wizytówką w sieci. Zwróćmy uwagę, że to z jej poziomu najczęściej będą do nas trafiali klienci. Obecnie Internet ma ogromny zasięg, posiada do niego dostęp niemal każdy, oczywistym jest więc, że gdy poszukuje się najbliższego lekarza medycyny estetycznej, który mógłby się zająć naszymi pękającymi naczynkami, nie będziemy pukać od drzwi do drzwi przychodni w okolicy i pytać o takiego lekarza. Raczej nie sięgniemy też po książkę telefoniczną, która kiedyś byłą źródłem informacji, a obecnie coraz mniej numerów w niej funkcjonuje. Nie kupimy też gazety z ogłoszeniami, bo niby dlatego mielibyśmy na nią wydawać 2-3 złote, skoro zdobycie informacji na temat placówki, w której chcemy wykonać zabieg zamykania naczynek możemy mieć za darmo?

Są to oczywiste aspekty, na które wielu z nas nie zwraca uwagi, a warto. Tak więc w poszukiwaniu najlepszego lekarza od naczynek, zajrzymy najpierw do Internetu. A tam z kolei znajdziemy nie tylko tę placówkę, która jest najbliższa naszemu miejscu zamieszkania, a być może nawet dalszą, ale posiadającą profesjonalną stronę internetową. Dlaczego? Bo firma, która stronę posiada, jest wiarygodna. Świadczy to o profesjonalizmie jej usług, nawet jeśli właściciel danej firmy nie potrafi nawet po własnej stronie się poruszać, bo jej projektowaniem i prowadzeniem zajmuje się kto inny.

Kontakt do firmy

Na stronie internetowe powinien znaleźć się wyszczególniony zakres naszych usług, adres, telefony i e-maile kontaktowe do poszczególnych pracowników, a także inne ciekawe opcje, w zależności od potrzeby strony. Na stronie kliniki medycyny estetycznej, która stanowi tu przykład, warto zainstalować sobie możliwość dokonywania zapisów na zabiegi drogą elektroniczną – to zwiększy dodatkowo grono osób, które pragną skorzystać z zabiegu, a które nie mają czasu dzwonić czy przychodzić osobiście i umawiać się.

Promowanie strony w sieci

Promowanie strony w sieci można zostawić samemu sobie, jednak może ona zginąć w gąszczu innych stron o podobnej tematyce. Dlatego najlepiej zaufać specom od pozycjonowania stron, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, by osoby zainteresowane danym zabiegiem weszły akurat na stronę danej kliniki medycyny estetycznej. Do tego warto zainwestować w dobrą szatę graficzną i prowadzenie strony przez specjalistów, którzy ogłaszają się – a jakżeby inaczej -  w Internecie. Poza tym dobrze sprawdza się też poczta pantoflowa, czyli polecanie strony komu tylko się da, lecz nie w nachalny sposób. Osoby, którym podsyła się link do strony nie mogą wyczuć, że zależy nam, by tam wchodziły. Muszą wejść dzięki naszej sugestii, ale chcieć na stronę wchodzić jak najczęściej, dlatego taka witryna powinna zawierać elementy, które zainteresują wiele osób z różnych grup społecznych. A które później będą polecały ją swoim bliskim i dalszym znajomym. Choć to niewiarygodne, to w Internecie właśnie poczta pantoflowa funkcjonuje niezwykle sprawnie, głownie dzięki szybkości rozprzestrzeniania się informacji oraz wygodzie w korzystaniu z nich.

Tagi: , , ,