atykykuły do przedruku

Copywriting – co to takiego?

komputer

Ogólnie rzecz biorąc copywriting to stosunkowo nowa branża, powstała na potrzeby dzisiejszego marketingu. To sposób pisania, a konkretnie pisania ściśle określonych treści. Mają to być treści reklamowe, marketingowe, opisujące i zachwalające, skłaniające do zakupu danego towaru bądź usługi. Innymi słowy, copywriting to sposób pisania treści reklamowych, na przykład opisów produktów, treści na blogi internetowe, artykułów na strony, wymyślanie haseł reklamowych itp. Treści te są następnie wykorzystywane dalej w procesie reklamy, wszystko po to, by przyciągnąć określoną grupę klientów do danego produktu.

Kto może zostać copywriterem

Tak naprawdę do pisania treści reklamowych nie są potrzebne żadne studia. Bo też i nie ma studiów przygotowujących do wykonywania tego zawodu. To jeden z tych zawodów wolnych, które wymagają jedynie pewnych umiejętności i doświadczenia, niekoniecznie zaś wiedzy. Niektóre osoby mają wrodzoną lub nabytą umiejętność trafnego pisania, dokonywania pewnych spostrzeżeń, mają kreatywny umysł i potrafią to wykorzystać do tworzenia chwytliwych haseł reklamowych. Bardzo dużą grupę copywriterów stanowią tak zwani freelancerzy, czyli osoby pracujące na własny rachunek, niezrzeszone w żadnej firmie. Ich czas pracy i zakres obowiązków nie jest ramowy. Do tego są jeszcze SEO copywriterzy, których praca wiąże się wyłącznie ze światem Internetu – piszą oni specjalne krótkie teksty, tak zwane presell pages czyli popularne precle. To teksty zawierające określoną ilość konkretnych słów w pewnym porządku, układające się w tekst o konkretnej tematyce. Te teksty są później wykorzystywane do pozycjonowania stron w sieci.

Praca copywritera

Copywriterzy pracują zwykle samodzielnie, nie będąc zatrudnionym w konkretnej firmie, a mając pewną grupę stałych odbiorców, na przykład redaktorów stron internetowych, czy firmy pozycjonujące. Czasem wydawnictwa i agencje reklamowe szukają copywriterów do stałej współpracy, można więc spróbować i tam szukać szczęścia w zawodzie. Aby móc pisać takie teksty, należy przede wszystkim mieć doskonale opanowane zasady pisowni w języku ojczystym, a czasem i w obcym. Poza tym mieć umiejętność twórczego myślenia, pisania na każdy temat, w dodatku w miarę szybko i dużo. Praca copywritera często polega na pisaniu wielu artykułów pod rząd o różnej tematyce z bardzo oddalonych od siebie dziedzin, tak więc przydatne jest ogólne zorientowanie na wiele dziedzin życia i umiejętność wypowiadania się na każdy temat. Co ciekawe, w roli copywriterów doskonale sprawdzą się gaduły, osoby, które lubią się wypowiadać, przedstawiać swój własny punkt widzenia, potrafią też pisać komercyjnie.

Pożyteczny copywriting

Copywriting jest bardzo pożytecznym i bardzo potrzebnym w ostatnich czasach narzędziem. Osoby, które doskonale znają się na sprzedaży danych produktów lub usług albo na pozycjonowaniu, często nie mają pojęcia o tym, jak opisać swój produkt, by zachęcić ludzi do jego kupna. I tutaj jest właśnie pole do popisu dla copywriterów, którzy za niewielką odpłatnością chętnie podzielą się swoimi pomysłami, których mają aż nadto.

Tagi: , , ,